Şoferii moldoveni aleg tot mai greu între mecanicul de cartier şi service-ul fabricantului Reparaţiile la un service autorizat de producătorul maşinii costă de două ori mai mult decât
Şoferii moldoveni aleg tot mai greu între mecanicul de cartier şi service-ul fabricantului
Reparaţiile la un service autorizat de producătorul maşinii costă de două ori mai mult decât la un mecanic de cartier, dar ai garanţia lucrării.
Pentru şoferii din judeţele Moldovei, alegerea "doctorului de maşină" nu e un lucru simplu. Proprietarii de autoturisme sunt împărţiţi în două tabere.
"Mi se pare snobism să-ţi duci maşina la reprezentanţă, dacă ţi-a expirat garanţia. Ce-ţi fac ei acolo îţi poate face în particular orice mecanic priceput, la numai jumătate din preţ, mai ales că mulţi din mecanicii privaţi au lucrat înainte la reprezentanţe", susţine Corneliu Popuţoaia din Iaşi, proprietarul unui automobil SEAT.
"E măcelărie la buticari. Gândiţi-vă că, dacă cineva face toată ziua nasturi, va fi cel mai bun la făcut nasturi. Cine repară toată ziua numai Volkswagen va fi cel mai bun în domeniu",crede Ramona Olăreanu, care conduce un Volkswagen. Neculai Şoaică, şofer de 30 de ani, îşi alege mecanicul în funcţie de gravitatea problemei.
"Dacă ţine de partea electronică, atunci obligatoriu automobilul trebuie dus la reprezentanţă.
Dacă defecţiunea este uşor de remediat, cred că preferabil este un mecanic de cartier, deoarece e mult mai ieftin, iar reparaţia nu este complexă", spune Şoaică.
Reclamaţi la OPC
Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au primit zeci de reclamaţii. "Am întâlnit mai puţine probleme la reprezentanţele oficiale decât la service-urile de cartier, deşi le-am controlat mai des. Cetăţenii reclamă calitatea lucrărilor făcute la service-urile mici şi faptul că acestea nu oferă garanţie", subliniază Valerian Sălăv