La mijlocul anilor '80, cind a fost dat in functiune, era, probabil, cel mai luxos si mai bine dotat tehnic vas de croaziera de pe Dunare. Nici n-avea cum sa fie altfel, din moment ce s-a nascut din ambitia lui Ceusescu de a trai pe picior de egalitate cu nababii lumii. In 1979, dictatorul a dat ordin sa se construiasca o nava prezidentiala asa cum vazuse el pe la alti sefi de state, in timpul vizitelor de protocol. Misiunea a fost incredintata Santierului Naval de la Oltenita, iar vreme de sapte ani aici s-a acumulat tot ce putea da mai bun industria momentului, din cele mai diverse domenii. De la tabla din care s-a facut vaporul - care avea sa fie botezat "Mircea cel Mare" - pina la motoare, aparatura de bord, mobilierul apartamentelor de protocol si al cabinelor, cearsafuri, asternuturi si vesela de la bucatarie - totul indeplinea cele mai inalte standarde de calitate. Tocmai de aceea, gratie finisajelor extraordinare, chiar si acum, dupa 22 de ani de exploatare, interiorul navei arata aproape la fel ca in prima zi. Vaporul are 96 metri lungime, 14 m latime, 18 m inaltime si 2,4 m pescaj, iar cele trei motoare principale, a cite 2.465 cai putere fiecare, il pot propulsa cu o viteza maxima de 30 km/h. Puntea este structurata pe trei nivele, spatiile de protocol fiind gazduite de etajul I, unde se afla patru apartamente si 12 cabine si de etajul II, impartit de doua saloane, unul in suprafata de 231 metri patrati, o adevarata sala de bal, si unul ce ocupa "doar" 110 mp. Peretii sint acoperiti de tapet fin si decorati cu tapiserii viu colorate si tablouri oferite, la vremea respectiva, de Uniunea Artistilor Plastici.
Au apucat sa-l foloseasca doar o singura data
Celor doi soti Ceausescu li s-au rezervat cite un apartament individual. Al Elenei era tapetat in roz, al lui Nicolae in bej. Ambele si-au pastrat infatisarea ini