» Din ce in ce mai multi reprezentanti ai institutiilor publice din Galati sunt nemultumiti de haosul premeditat din transportul maxi taxi, care are un singur obiectiv, evaziunea fiscala de pana la 98%.
Mafia din transportul maxi-taxi din Galati este pusa la zid si de reprezentantii mai multor institutii publice, nemultumiti de haosul si evaziunea fiscala din transportul urban si interurban. La ultima intrunire a Comisiei de Dialog Social (CDS), criticile presedintelui Patronatului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Marian Filimon, care s-a referit in termeni duri la abuzurile din transportul maxi-taxi, au fost sustinute de seful ARR Galati, Vasile Irtigan, seful DGFPCFS Galati, Costica Onica, presedintele camerei taximetristilor, stefan Gherasim, subprefectul Marcela Sighinas, nemultumiri similare avand si prefectul Gabriel Panaitescu. In judet, transportul maxi-taxi acopera doar zonele localitatilor care le asigura operatorilor incasari mari, in timp ce comune precum Suceveni si Beresti Meria sunt scoase din trasee, sunt "parasite", iar din localitatile situate in preajma capetelor de traseu de pe ruta Galati-Tecuci soferii de microbuze refuza sa ia calatori daca acestia nu platesc pretul pentru intregul traseu, adica 12 lei.
Majoritatea soferilor de microbuze elibereaza bilet doar la cerere. Concluzia este ca transportul maxi-taxi din judet are o singura ratiune, nu aceea de asigurare a transportului, ci de a produce evaziunea fiscala din care se infrupta o intreaga liota, de la soferi la sefii din administratie. In conditiile in care spaga platita de un sofer pentru a fi lasat sa faca ce vrea este de 300 de lei, este clar si de ce este tolerat acest haos. Situatia este similara si in transportul maxi-taxi din Galati, unde, conform unor calcule neoficiale, evaziunea fiscala este de 98%! Cele 850 de microbuze care circula zilnic pe prin