Renumite mărci de produse „născute“ în Oltenia au cunoscut succesul regional sau naţional. Berea Golden Brau, biscuiţii Salatini, pâinea Vel Pitar, cozonacii Boromir şi prefabricatele Elpreco sunt numai câteva dintre ele. Unele branduri de top au cunoscut involuţii în ultimii ani. Reluăm seria brandurilor de succes din Oltenia, după ce zilele trecute am prezentat evoluţia mărcilor Bunica, Wiesana, Top Gel, Olpo, Tomi. Astăzi, detaliem evoluţia altor mărci renumite din zona Olteniei, mai exact din Dolj şi Vâlcea, care au căpătat notorietate pe plan naţional sau doar pe regiune: berea Golden Brau, biscuiţii Salatini produşi de Pan Group, pâinea Vel Pitar, cozonacul Boromir şi chiar prefabricatele Elpreco. Dacă unele dintre aceste produse sunt încă pe val, piaţa a demonstrat că altele pot fi decăzute din top oricând. Succesul depinde de mulţi factori: de politicile manageriale, de marketing, de satisfacerea consumatorului, de calitatea produsului, dar, mai ales, de preţurile practicate.
Golden Brau, berea olteanului Marca Golden Brau, produsă iniţial numai la Craiova, are acum distribuţie naţională şi medalii de calitate. Pe o piaţă de profil concurenţială, producţia de bere Golden de la Craiova rămâne o necunoscută publicului larg, la solicitarea producătorului actual. Fabrica de bere are o istorie lungă în Bănie. Construită în 1969, unitatea de producţie a fost preluată în 1997 de grupul de investiţii Baden Badener Auktiongesellschaft (BBAG). Câţiva ani mai târziu, în 2003, grupul Heineken a preluat BBAG şi a devenit astfel producătorul mărcii Golden Brau. În prezent, la Craiova se produc şi îmbuteliează, pe lângă Golden, mai multe mărci de bere. Iar marca despre care vorbim se mai produce şi în alte unităţi din ţară, din raţiuni comerciale. Producţia de Golden Brau a fost lansată la Craiova în anul 1998 şi, la scurt timp, produsul exista în orice magazin d