Organizatiile pun prea mare accent pe zona de training, care nu produce valoare adaugata mare, si tind sa ignore alte zone de formare a angajatilor, care aduc mai multe beneficii pentru angajati si, implicit, pentru business.
"Trainingul este o interventie punctuala, un fel de 'one-time event', in timp ce learningul este un proces continuu, care implica, printre altele, rotatia joburilor, training on the job, coaching, mentorship, comunitati de practica, e-learning. Eficienta unui training reprezinta doar 15% din valoarea investitiei", spune Cosmina Coman, director executiv al directiei de managementul cunoasterii in cadrul Bancii Comerciale Romane (BCR), care coordoneaza toata activitatea de formare din cadrul celei mai mari banci din sistem, sub egida Universitatii BCR.
Existenta unei divizii de manage-mentul cunoasterii intr-o organizatie se justifica si actioneaza in doua directii-cheie: pe de o parte, este un factor de reducere a costurilor si, pe de alta parte, contribuie la cresterea productivitatii angajatilor.
"Este foarte important sa incurajezi si sa facilitezi schimbul de cunostinte. Oamenii trebuie sa se cunoasca intre ei si sa schimbe idei si experiente. Acesta este 'sangele' unei organizatii. Cunostintele formale, mai exact cele sub forma de documente, sunt cele mai putin valoroase pentru o companie, cele informale sunt mai utile. Pe de alta parte, cunostintele se perimeaza foarte repede, ele trebuie impartasite", explica Cosmina Coman, care precizeaza ca organizatiile tind sa se focuseze prea mult pe zona de training, care produce atat de putin, si lasa deoparte alte zone de formare a angajatilor.
Pentru a sustine activitatea de formare derulata in cadrul BCR, anul trecut a fost infiintata o retea de 45 de specialisti in training pe retail, localizati la nivel de sucursala judeteana, care livreaza la nivel regional,