Vanzarile retelei de hipermarketuri Pic, cel mai mare retailer roman de pe piata, s-au majorat cu 50% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2007, pana la 80 mil. euro, potrivit datelor comunicate de companie.
Evolutia vine pe fondul extinderii retelei cu doua magazine la Braila si Oradea in ultimele luni ale anului trecut. La finele lui 2007, grupul Pic detinut de fratii Ilie si Cornel Penescu numara 4 unitati, iar planurile pentru acest an prevad dezvoltarea a doua parcuri de retail in orasele Calarasi si Ploiesti, prin investitii totale de 120 mil. euro.
"Reteaua ar putea ajunge la vanzari de 200 mil. euro in acest an", a declarat Liviu Facaleata, directorul general al Pic Grup.
Estimarile companiei indica o dublare a afacerilor in comert in 2008, anul trecut vanzarile raportate de retea fiind de circa 90 mil. euro.
In acest an, fratii Penescu merg pe o strategie noua de expansiune, investind o suma de doua ori mai mare decat cea din 2007 in dezvoltarea celor doua parcuri de retail anuntate.
Creditele bancare vor reprezenta mai mult de jumatate din valoarea acestor investitii.
Directorul Pic Grup a mai spus ca printre chiriasii grupului in parcul de retail din Calarasi se numara reteaua franceza de bricolaj Bricostore si lantul de magazine de mobila Staer, contractele cu cele doua companii fiind deja semnate.
"In acest an ne-am extins cu circa 10.000 de metri patrati in locatia din Pitesti, prin investitii de cateva milioane de euro", a mentionat Facaleata. Printre retailerii nou intrati in galeria comerciala Pic din Pitesti se numara Flanco sau Leonardo.
Unitatea din Pitesti este primul magazin deschis de grupul Pic si primul hipermarket din acest oras.
In ultimul an insa, orasul a fost vizat de mai multi retaileri internationali care concureaza direct cu reteaua romaneasca,