Acoperirea redusă în teritoriu a canalului de sport GSP TV şi notorietatea scăzută au influenţat ratingurile partidelor din prima etapă a Ligii I Din cele şase partide transmise de
Acoperirea redusă în teritoriu a canalului de sport GSP TV şi notorietatea scăzută au influenţat ratingurile partidelor din prima etapă a Ligii I
Din cele şase partide transmise de GSP, doar una singură a avut un rating de peste 1% în mediul urban. Campionatul a debutat la tv în anonimat.
FC Braşov - Unirea Urziceni şi Universitatea Craiova - Poli. Iaşi, primele două meciuri din campionatul intern transmise de GSP TV (pe extensiile corespunzătoare), au înregistrat audienţe medii de 98.000 de telespectatori în mediul urban (0,9% rating), respectiv 39.000 de persoane (0,3%).
E mult, e puţin? "A rupt sondajele" GSP TV cu aceste meciuri de debut? Orice răspuns categoric este hazardat. Dintre cele şase partide transmise (sâmbătă şi duminică) de acest post, doar unul singur, Pandurii - Dinamo, a depăşit în urban un punct de rating (1,6%).
Toate aceste audienţe sunt caracteristice unui post de nişă care abia s-a lansat. Mai mult, GSP TV se poate recepţiona, în prezent, în pachetul de bază al operatorului de cablu RCS&RDS şi al platformei digitale Digi TV. Acestea acoperă 30% din piaţa de cablu şi de platforme digitale (1,85 milioane de abonaţi).
Comparaţiile sunt irelevante
Un alt factor ce a influenţat audienţele din prima etapă este obiceiul de consum tv. Fiind un produs de media nou, telespectatorii (cei care au avut acces la transmisiuni) nu au încă "reflexul" format pe telecomandă.
Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu lansarea Kanal D, la începutul anului 2007, când meciurile din opţiunea 1 şi 4 au avut ratinguri foarte slabe. Oamenii nu ştiau unde să află Kanal D. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu noua televiziune a trustului Intact.