Doi din cinci soferi de pe autostrazile italiene sunt straini, aceasta este concluzia unui studiu efectuat de Asociatia Nationala a Firmelor de Transport Automobilistic (ANITA).
Fenomenul este in crestere, de la 30% in 2002, la 40% in 2008, arata studiul publicat de Metropoli si preluat de Adevarul din editia electronica de marti.
Cei mai multi soferi sunt romanii, 25,7 % din totalul strainilor, urmati de sarbi, care sunt 20,1% dintre toti soferii straini care circula in Italia.
In majoritatea cazurilor, soferii sunt angajati, dar este in crestere si numarul celor care isi deschid firme proprii.
Motivul principal pentru care stranii fac aceasta meserie este acela ca, desi este o munca grea, este foarte bine platita.
"Exista si o concurenta masiva intre muncitorii straini, iar faptul ca ei cunosc mai multe limbi este un mare avantaj. Nu este de mirare ca multi dintre angajatii firmelor care fac transporturi externe sunt straini", comenteaza Giuseppina Della Pepa, secretar general al ANITA.
Doi din cinci soferi de pe autostrazile italiene sunt straini, aceasta este concluzia unui studiu efectuat de Asociatia Nationala a Firmelor de Transport Automobilistic (ANITA).
Fenomenul este in crestere, de la 30% in 2002, la 40% in 2008, arata studiul publicat de Metropoli si preluat de Adevarul din editia electronica de marti.
Cei mai multi soferi sunt romanii, 25,7 % din totalul strainilor, urmati de sarbi, care sunt 20,1% dintre toti soferii straini care circula in Italia.
In majoritatea cazurilor, soferii sunt angajati, dar este in crestere si numarul celor care isi deschid firme proprii.
Motivul principal pentru care stranii fac aceasta meserie este acela ca, desi este o munca grea, este foarte bine platita.
"Exista si o concurenta masiva