La întrunirea coaliţiei internaţionale a porturilor, care s-a ţinut anul acesta la Rotterdam, 55 de oraşe-port au căzut de acord asupra stabilirii unor măsuri internaţionale menite să
La întrunirea coaliţiei internaţionale a porturilor, care s-a ţinut anul acesta la Rotterdam, 55 de oraşe-port au căzut de acord asupra stabilirii unor măsuri internaţionale menite să reducă poluarea provenită din domeniul navigaţiei maritime. Conform statisticilor, poluarea provenită din acest sector este mai mare decât cea rezultată din aviaţie.
Una dintre cele mai importante măsuri care se va lua în curând va fi întocmirea unui nivel-standard al emisiilor de dioxid de carbon aferent navigaţiei maritime. Noul standard va permite, în plus, recompensarea sau dimpotrivă, penalizarea pentru toţi operatorii maritimi.
Până în anul 2025, oraşul-port Rotterdam îşi va reduce emisiile de CO2 cu 50% faţă de nivelul din anul 1990. Mobilizarea Rotterdamului în atingerea acestui obiectiv de reducere importantă a poluării maritime constituie o provocare pentru celelalte oraşe-porturi din coaliţie.
La Rotterdam, 55 de oraşe-porturi s-au asociat pentru stabilirea de măsuri internaţionale de limitare a nivelului de dioxid de carbon înregistrat în domeniul navigaţiei
La întrunirea coaliţiei internaţionale a porturilor, "C40 World Port Climate Conference", s-a dat startul în lupta globală cu emisiile de CO2 produse de navigaţia maritimă.
Conform celor mai recente studii, emisiile de carbon aferente navigaţiei maritime reprezintă 4,5% din totalul emisiilor globale, nivel superior celui din domeniul aviaţiei, un sector atât de mult criticat de ecologişti.
Din această cauză, portul Rotterdam a luat iniţiativa organizării unei coaliţii a celor mai mari porturi din lume, "C40 World Ports Climate Initiative" care să-şi unească eforturile, sub coordon