În timp ce Comitetul Olimpic Internaţional, dar şi sponsorii scot bani buni de pe urma acestor evenimente, oraşele-gazdă ies în pierdere Comitetul Olimpic Internaţional (IOC) a
În timp ce Comitetul Olimpic Internaţional, dar şi sponsorii scot bani buni de pe urma acestor evenimente, oraşele-gazdă ies în pierdere
Comitetul Olimpic Internaţional (IOC) a câştigat 4,71 miliarde de dolari de la evenimentele sportive din 2006 şi 2008, de la Turin şi Beijing.
Se aşteaptă ca aproximativ patru miliarde de oameni să urmărească Jocurile Olimpice de la Beijing, din luna august, iar corporaţiile sunt dispuse să plătească bani frumoşi pentru accesul la o astfel de audienţă uriaşă.
Profesorul de economie al Universităţii din Alberta, Brad R. Humphreys, spune că pentru drepturile exclusive de marketing pentru evenimentele sportive de la Turin, din 2006, şi Beijing, marii giganţi internaţionali, ca General Electric şi Coca-Cola, au plătit în medie IOC 74 milioane de dolari, scrie "Foreign Policy". Astfel că nu este de mirare că IOC este considerată cea mai bogată organizaţie sportivă internaţională.
Doar de la evenimentele sportive din 2006 şi 2008, de la Turin şi Beijing, IOC a câştigat 4,71 miliarde de dolari.
Montrealul şi-a plătit datoria în 2006
Suma, aproape de patru ori mai mare decât cele necesare pentru sponsorizarea unor astfel de competiţii în anii "80, este menită să "cumpere" o parte din piaţa chineză, atât de râvnită de marile companii. Un studiu recent arată că mai mult de două treimi dintre chinezi ar alege un sponsor al Olimpiadei în defavoarea celorlalte companii, relatează "Foreign Policy".
Dar cât de profitabil este să fii gazda unei Olimpiade? Când vine vorba de astfel de evenimente sportive, oraşele-gazdă cheltuiesc miliarde de dolari pentru locaţie, infrastructură, pază, facilităţi sportive şi alte necesită