Prigonirea maşinilor parcate ilegal a început de ieri şi în sectorul 2 al Capitalei, după ce în ultimii doi ani au fost „educaţi“ în acelaşi spirit al fricii şoferii care parcau în sectorul 3.
Recolta primei zile a fost de 14 maşini, numai trei dintre ele fiind eliberate pe loc. În cinstea inaugurării noului serviciu, dar şi pentru că şoferii încă n-au habar ce-i aşteaptă, primarul Neculai Onţanu a decis să restituie gratis maşinile ridicate în primele trei zile, urmând ca de joi încolo să se perceapă taxele stabilite de consiliul local. Norocoşii cărora li s-au săltat azi maşinile erau posesori de mărci celebre: Lexus, BMW, dar şi de simple Dacii sau Logan.
Trei luni durează „educaţia“
Autorităţile se prevalează de o hotărâre a Consiliului Local Sector 2, votată în 2007, dar şi de Ordonanţa nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, pe care însă n-o aplica nimeni până când s-au trezit primarii din sectoarele 2 şi 3 s-o facă.
Liviu Negoiţă şi Neculai Onţanu susţin că au pus la dispoziţia şoferilor suficiente locuri de parcare pe arterele principale de circulaţie, astfel încât să nu mai existe maşini lăsate în intersecţii, în staţii RATB sau pe treceri de pietoni. Acestea au fost şi locurile predilecte din care s-au săltat ieri maşinile, de pe Calea Moşilor, Obor şi Mihai Bravu. „Numai din staţia Făinari am ridicat cinci maşini şi, până când am ajuns în capătul bulevardului şi ne-am întors, deja erau alte maşini parcate în aceeaşi staţie. Deci o să tot avem de lucru cel puţin trei luni de aici încolo, până când îi educăm pe şoferi“, a povestit şeful Poliţiei Comunitare Sector 2, Dumitru Soare.
În continuare, zonele vizate de echipele de ridicat maşini vor fi tot Moşilor, Obor, Mihai Bravu, cu precădere în rampe, treceri de pietoni, zone verzi, în dreptul intrărilor în şcoli, spitale, staţii de h