Considerate pånă de curånd apanajul tinerilor interesaţi de noi metode de distracţie, reţelele sociale au devenit, mai nou, instrumente de marketing pentru companiile multinaţionale. Cånd BMW a introdus noile modele ale Seriei 1 în Statele Unite, în primăvara acestui an, managerii companiei au înţeles că promovarea trebuie făcută în mare măsură prin metode neconvenţionale. Automobilele, care au un preţ de pornire pentru varianta standard de 28.600 de dolari,
Considerate pånă de curånd apanajul tinerilor interesaţi de noi metode de distracţie, reţelele sociale au devenit, mai nou, instrumente de marketing pentru companiile multinaţionale.
Cånd BMW a introdus noile modele ale Seriei 1 în Statele Unite, în primăvara acestui an, managerii companiei au înţeles că promovarea trebuie făcută în mare măsură prin metode neconvenţionale. Automobilele, care au un preţ de pornire pentru varianta standard de 28.600 de dolari, sunt mai mici şi mai ieftine decåt modelele obişnuite ale BMW, dar se adresează unei clientele mai tinere. Iar pentru a comunica cåt mai eficient mesajul destinat acestei audienţe, firma a decis să cheltuie în mediul online aproximativ jumătate din bugetul campaniei de comunicare, estimat de analişti la o sumă cuprinsă între 15 şi 25 de milioane de dolari. Evident, aceasta este o excepţie, avånd în vedere că, pentru modelele obişnuite, constructorul auto german cheltuie între 1% şi 15% din buget pentru campanii online. Dar, o astfel de măsură a fost necesară pentru a comunica, prin site-urile de reţele sociale, locurile în care tinerii obişnuiesc să îşi petreacă o bună parte din timp.
„Consumatorii se uită într-o măsură tot mai mare la părerile altor consumatori atunci cånd cumpără ceva sau cånd iau decizii. Iar firmele îi găsesc pe clienţi într-o măsură din ce în ce mai mare în mediul online, prin mai multe tipuri de media socială, incl