O autostrada nu poate fi finalizata mai repede de 5-6 ani, din momentul in care se ia decizia de construire a proiectului pana se livreaza, in conditiile in care exproprierile, devierea utilitatilor si acordul de mediu intarzie procesul de executie, spune ministrul transporturilor, Ludovic Orban, in revista Business Construct.
Licitatiile care vor fi realizate anul acesta vor cuprinde peste 160 de kilometri de autostrada - sectoarele Comarnic-Brasov, Timisoara-Arad, Cernavoda-Constanta, centura Sibiu si centura Arad - vor atrage investitii de peste 1,7 miliarde de euro, insa nu vor putea fi finalizate mai devreme de trei ani.
De altfel, si pregatirea unui proiect pana la finalizarea licitatiei dureaza circa trei ani, pana se face studiul de fezabilitate, se atrage finantarea, se obtine acordul de mediu si se deruleaza proiectarea. Ulterior, executia dureaza in medie inca doi-trei ani, din cauza procesului greoi de expropriere, a descarcarilor arheologice si a devierii utilitatilor, explica Orban.
Ziarul Financiar O autostrada nu poate fi finalizata mai repede de 5-6 ani, din momentul in care se ia decizia de construire a proiectului pana se livreaza, in conditiile in care exproprierile, devierea utilitatilor si acordul de mediu intarzie procesul de executie, spune ministrul transporturilor, Ludovic Orban, in revista Business Construct.
Licitatiile care vor fi realizate anul acesta vor cuprinde peste 160 de kilometri de autostrada - sectoarele Comarnic-Brasov, Timisoara-Arad, Cernavoda-Constanta, centura Sibiu si centura Arad - vor atrage investitii de peste 1,7 miliarde de euro, insa nu vor putea fi finalizate mai devreme de trei ani.
De altfel, si pregatirea unui proiect pana la finalizarea licitatiei dureaza circa trei ani, pana se face studiul de fezabilitate, se atrage finantarea, se obtine acordul de mediu s