Deşi este considerată o metodă de creştere a eficienţei salariaţilor, foarte puţini angajatori români apelează la această variantă În România, lucrul de acasă reprezintă un
Deşi este considerată o metodă de creştere a eficienţei salariaţilor, foarte puţini angajatori români apelează la această variantă
În România, lucrul de acasă reprezintă un "privilegiu" doar pentru o categorie limitată de profesii.
Cine nu şi-a dorit măcar o dată să scape de povara mersului la serviciu şi să lucreze din fotoliul propriu de acasă? Ei bine, chiar dacă vă doriţi cu ardoare să scăpaţi fie şi o zi pe săptămână de atmosfera din clădirea de birouri în care vă petreceţi peste 40 de ore pe săptămână, mai aveţi de aşteptat, pentru că angajatorii români nu sunt dispuşi să facă acest compromis în favoarea salariaţilor.
Deşi unii angajatori sunt de acord că lucrul de acasă poate duce la creşterea eficienţei, în practică sunt foarte rare cazurile în care salariaţii sunt lăsaţi să-şi îndeplinească sarcinile zilnice de serviciu de acasă.
O practică rar întâlnită pe piaţa locală
Sotiris Karagiozidis, managing partner al Human Capital Solutions Group (HCS), spune că această practică este rar întâlnită în ţara noastră.
"Deşi nu am văzut statistici oficiale în acest sens, consider că în România ponderea lucrului de acasă este încă foarte scăzută în raport cu munca la birou, dat fiind faptul că piaţa muncii de aici este în creştere, iar şomajul este foarte redus comparativ cu pieţele europene mature", a declarat, pentru "Adevărul", Karagiozidis.
Activitatea profesională derulată la domiciliu este considerată de unii angajatori ca fiind o metodă de a creşte eficienţa unui angajat. "Căldura şi confortul oferit de propriul cămin pot fi confundate cu <> , însă nu este chiar aşa", spune Claudiu Alexandru Cornoiu, consultant resurse umane în cadrul comp