Investiţii de nouă milioane de euro, mărirea volumului de vånzări şi restructurarea personalului sunt principalele mişcări pe care AERO Vodochody le plănuieşte la Avioane Craiova. Aproape de a fi preluată de către compania cehă AERO Vodochody, Avioane Craiova decolează de la statul romån cu pierderi de peste două milioane de euro, numai anul trecut, la o cifră de afaceri de şapte milioane de euro. Viitorii proprietari ai firmei din Bănie, selectaţi de Autoritatea p
Investiţii de nouă milioane de euro, mărirea volumului de vånzări şi restructurarea personalului sunt principalele mişcări pe care AERO Vodochody le plănuieşte la Avioane Craiova.
Aproape de a fi preluată de către compania cehă AERO Vodochody, Avioane Craiova decolează de la statul romån cu pierderi de peste două milioane de euro, numai anul trecut, la o cifră de afaceri de şapte milioane de euro. Viitorii proprietari ai firmei din Bănie, selectaţi de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) pentru privatizarea Avioane Craiova, au declarat pentru Capital că intenţionează să restructureze din temelii activitatea. „Principalele bile negre ale companiei sunt volumele mici de comenzi şi lipsa investiţiilor, situaţie pe care intenţionăm s-o schimbăm“, spune preşedintele AERO Vodochody, Igor Hulak.
Cånd a aflat că firma din Cehia a cåştigat licitaţia, preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu, s-a declarat surprins. AERO şi-a adjudecat fabrica după o competiţie strånsă cu Alenia (Italia) şi INAV Bucureşti. Îi costă 16,5 milioane euro, din care nouă milioane reprezintă investiţiile ce vor fi făcute în următorii cinci ani pe platforma din Bănie.
AERO Vodochody a fabricat în ultimii 50 de ani 6.500 de avioane cu reacţie de antrenament, reprezentånd două treimi din producţia mondială de gen. Firma este controlată de fondul de private equity Penta, care a preluat-o în ianuarie 20