Vanzarile Mediplus, divizia de distributie a grupului A&D Pharma s-au apreciat cu 41% in prima jumatate a anului, la 159 de milioane de euro. Reteaua de farmacii Sensiblu a raportat o crestere a cifrei de afaceri de 27% in euro, pana la 71 de mili
"Pe distributie, cifra de afaceri s-a majorat cu 41% in euro, ca urmare a liberalizarii sistemului de licitatii din spitale care pot sa organizeze singure procesele de achizitii a medicamentelor pentru diabet sau HIV, a explicat Dragos Dinu, CEO al A&D Pharma.
O alta contributie a fost reprezentata de cresterea numarului de farmacii aprovizionate de Mediplus, care a ajuns la 2.905 unitati in prima jumatate a anului fata de circa 2.600 in prima parte a anului trecut.
Mediplus a consemnat un castig EBITDA normalizat de 16,4 milioane de euro, in crestere cu 35%, iar cota de piata a companiei a avansat cu 2,1 puncte procentuale, de la 17,7% la 19,8%.
Reteaua de farmacii Sensiblu a raportat o crestere a cifrei de afaceri de 27% in euro, pana la 71 de milioane de euro, in timp ce in lei avansul a fost de 40%. In prima jumatate a anului Sensiblu a deschis sase noi farmacii, ajungand la o retea de 218 unitati. In acelasi timp, pentru maximizarea profitabilitatii pe unitate, au fost inchise zece farmacii, iar o alta a fost relocata. Unitatile inchise au fost in orasele Galati, Iasi, Bucuresti, Piatra-Neamt sau Odorhei, unde compania detinea si alte centre de desfacere.
Dinamica de crestere a retelei de farmacii se va reduce in perioada urmatoare ca urmare a concentrarii pe eficientizarea farmaciilor.
"Exista zone in care ar trebui sa inchidem farmacii pentru ca au ramas in afara traficului, deschiderea de centre comerciale afectand fluxul de consumatori din alte zone. Mallurile concentreaza traficul, iar configuratia retailului este apoi modificata total", argumenteaza Dinu.
Grup