Potrivit datelor Agentiei de Stat pentru Turism din Bulgaria, trei hoteluri din patru de pe tarmul Marii Negre cer falimentul saptamanal. Anelia Krushkova, presedinta agentiei spune ca motivul principal este faptul ca proprietarii de hoteluri iau imprumuturi pentru modernizare si nu mai pot sa achite ratele la timp, inglodandu-se in datorii.
Situatia se complica atunci cand proprietarii pun hotelurile la vanzare, prin agentii de specializare care practica niste comisioane mari, ce umfla pretul hotelului si nu se gasesc cumparatori. In majoritatea situatiilor, acele hoteluri intra in proprietatea institutiilor financiare (banci sau IFN) care au acordat initial imprumutul. Primul lucru pe care noii proprietari vor sa-l faca este sa vanda hotelul pentru a-si recupera banii si apeleaza tot la agentiile imobiliare, rezultatul fiind acelasi.
Potrivit institutului de statistica bulgar, in primul semestru al anului in curs au fost construite pe litoralul vecinilor 820 de hoteluri noi. Acest lucru a fost de rau augur atat pentru noile afaceri, cat si pentru hotelurile vechi, deoarece numarul de turisti nu a fost asa de mare pana in prezent cat sa acopere o mare parte din capacitate.
Mai exact, multe hoteluri au fost pe jumatate goale, iar incasarile nu au fost suficiente pentru ca proprietarii sa isi achite obligatiile financiare catre creditori. Acesta este unul dintre motivele pentru care ospitalitatea bulgara este inzecit mai zambitoare si mai curata decat cea de pe litoralul romanesc.
Hotelierii bulgari stiu ca din banii turistului isi vor achita creditele si este esential ca acesta sa se simta bine, pentru a face recomandari si a reveni. Bulgarii au mers apoi dupa vorba romaneasca "nevoia te invata" si au incercat sa faca orice pentru a aduce turisti pe litoralul lor. Asa se explica aparitia ofertelor all-inclusive, a pretur