Trustul de presa Pearson nu arata ca ar avea de suferit de pe urma incetinirii nivelului economic din Marea Britanie, dat fiind faptul ca a raportat, pentru prima jumatate a lui 2008, o crestere de 14% in vanzari, conform The Guardian.
Seful Pearson, care este si editorul ziarului Financial Times, a declarat ca este foarte increzator in ceea ce priveste viitorul publicatiei pe care o detine.
“In ciuda conditiilor macroeconomice existente, suntem siguri ca vom face progrese, atat din punct de vedere al rezultatelor noastre financiare, cat si al performantelor comerciale”, a sustinut cel care detine Financial Times.
Grupul Pearson a afisat vanzari de 1,97 de miliarde de lire sterline (2,49 miliarde euro) in primele sase luni ale anului, cu 6% mai mult fata de aceeasi perioada a lui 2007.
Profitul operational ajustat al companiei a crescut cu 20%, pana la 124 de milioane de lire sterline (157 milioane euro).
Vanzarile realizate in aria educationala s-au incadrat in jurul valorii de 1,2 miliarde de lire sterline (1,5 miliarde euro), ceea ce inseamna echivalentul unei cresteri de 4%.
Totodata, trustul Pearson a inregistrat cresteri spectaculoase si in serviciile digitale.
Financial Times a inregistrat vanzari de 374 milioane de lire sterline (474 milioane euro), in crestere cu 8%, dar si un profit care a sporit cu 15 procente, datorita maririi pretului ziarului cu 1,5 lire sterline (1,9 euro).
Ziarul FT s-a bucurat de pe urma publicitatii, mai ales din cauza faptului ca este o publicatie de nisa, cu statut de ziar financiar, care exista la nivel international.
“Pentru ca suntem prezenti in toata lumea, dar si pentru ca ne concentram atentia asupra unor piete multiple, care nu au acelasi nivel economic, cu siguranta ne vom mentine, ba chiar vom creste in perioada urmatoare”, a afirmat Marjorie Scardino, CEO Pears