După o fuziune accelerată de scumpirea petrolului, britanicii şi spaniolii ar putea pune bazele celui mai mare operator aerian de pe continent. Sursa: Reuters
Fuziunea dintre British Airways şi spaniolii de la Iberia ar putea da naştere celui mai mare operator aerian de pe cerul Europei. Cu peste 60 de milioane de pasageri transportaţi anual, BA-Iberia i-ar lăsa cu mult în spate pe germanii de la Lufthansa, francezii de la Air France- KLM şi pe britanicii de la Ryanair. Şeful BA, Willie Walsh, a declarat că fuziunea va ajuta cele două companii să supravieţuiască în actualul context economic caracterizat de creşterea accelerată a preţului combustibilului.
„Consolidările generate de fuziuni sau preluări au devenit esenţiale în actualul context economic“, a declarat Walsh, citat de BBC. Posibila fuziune dintre britanici şi spanioli este binecuvântată de acţionarul principal al Iberia, banca CAJA Madrid, în condiţiile în care compania din Madrid a pierdut în primele trei luni ale anului 28 de milioane de euro.
Britanicii de la BA au anunţat că 2008 va fi primul an fără profit, mai ales că deschiderea Terminalului 5 de pe aeroportul londonez Heathrow s-a dovedit un total eşec. O posibilă fuziune va duce la economii importante prin împărţirea cheltuielilor cu întreţinerea avioanelor, combustibilul şi achiziţia de noi aeronave. Dacă se va decide reducerea zborurilor dintre Marea Britanie şi Spania, noua companie BAIberia ar putea opera reduceri masive de personal, anunţă cotidianul britanic „The Times“.
Britanicii vor aveaultimul cuvânt
Cu toate că reprezentanţii BA şi Iberia au declarat că ambele companii vor deţine jumătate din noul operator aerian după modelul Air France-KLM, analiştii citaţi de „The Times“ consideră că boardul noului gigant aviatic va fi dominat de britanici, în condiţiile în care valoarea