Produsele care nu au certificare şi cele cărora le lipseşte marcajul corespunzător nu vor putea fi introduse pe piaţă Registrul Auto Român ar putea să refuze omologarea pieselor de
Produsele care nu au certificare şi cele cărora le lipseşte marcajul corespunzător nu vor putea fi introduse pe piaţă
Registrul Auto Român ar putea să refuze omologarea pieselor de schimb, chiar şi a celor conforme cu normele UE, dar care prezintă riscuri pentru siguranţa rutieră.
unea Europeană vor afecta în mod direct micii comercianţi de piese de schimb care vând numai produse fabricate sub licenţă în state din estul Europei sau din Asia. Preţul unor astfel de piese de schimb este, de multe ori, cu până la 60% mai mic faţă de al celor originale, mulţi dintre posesorii de maşini, în special second-hand, apelând la această alternativă.
În cazul în care Registrul Auto Român respinge de la omologare un produs, va fi obligat să prezinte detaliat motivele pentru care a decis neacordarea certificării, se arată într-un proiect de lege elaborat de Ministerul Transporturilor, care va intra în vigoare la 29 aprilie 2009 şi care va completa legislaţia actuală.
Proiectul de lege este necesar pentru armonizarea legislaţiei româneşti cu o directivă europeană de stabilire a normelor pentru omologarea autovehiculelor, precum şi a sistemelor, a componentelor şi unităţilor tehnice separate, destinate vehiculelor rutiere.
Directiva prevede ca statele membre să adopte acte administrative şi cu putere de lege pentru a se conforma acesteia, înainte de 29 aprilie 2009.
Carburanţii fac excepţie
Vor fi exceptaţi de la obligativitatea certificării în vederea introducerii pe piaţă şi/sau a comercializării carburanţii auto fabricaţi şi comercializaţi legal în state membre ale Uniunii Europene, altele decât România, dacă aceştia furnizează un nivel echivalent de