Meinl se concentreaza pe pietele de retail din Europa Centrala si de Est si la sfarsitul anului trecut avea in operare proprietati cu o valoare de piata de 1,9 mld. euro Dezvoltatorii de malluri din Romania au cumparat terenurile "ca intre prieteni", unul langa altul, formand o serie de hub-uri, in care spatiile comerciale pe cap de locuitor ar putea depasi nivelurile din statele vest-europene. In aceste conditi
Un calcul al lui Bogdan Dancau, directorul financiar al Meinl European Land in Romania, arata ca doar jumatate dintre centrele comerciale anuntate vor fi realizate, iar dintre acestea jumatate vor avea o viata scurta, tinand cont ca piata nu este deocamdata pregatita pentru numarul mare de proiecte anuntate.
Calculul este pe cat de pesimist pe atat de riscant. Ce s-ar intampla daca toate proiectele ar fi facute, tinand cont ca pana acum, cu cateva mici exceptii (Mivan sau GTC), putini sunt dezvoltatorii care au declarat ca renunta la o serie de proiecte.
"Meinl nu a vandut niciun centru comercial de trei ani si jumatate de cand sunt eu aici in firma, iar atata timp cat randamentele sunt peste media pietei, nu vom avea probleme sa ne dezvoltam proiectele. In Militari, unde avem inchiriate spatiile aproape integral, vom obtine un randament anual de circa 10%, care este foarte bun pentru noi", prezinta Stephan Bonk, managing directorul din Romania al Meinl, obiectivele financiare ale companiei.
Meinl este prezenta pe piata locala de patru ani, de la achizitia pentru 20 de milioane de euro a proiectului Militari Shopping Center, dezvoltat de Liebrecht & wooD, insa activitatea companiei a fost redusa, austriecii multumindu-se sa administreze proiectul din vestul Bucurestiului, care cuprinde un magazin Praktiker, si sa achizitioneze o serie de terenuri, cele mai importante in Arad si Constanta.
"Strategia financiara,