În prima jumătate a anului, posturile TV au difuzat o medie de 11.000 de spoturi în fiecare zi, cu 15% mai mult decât în semestrul I 2007 Vodafone, Orange şi Cosmote sunt cele mai
În prima jumătate a anului, posturile TV au difuzat o medie de 11.000 de spoturi în fiecare zi, cu 15% mai mult decât în semestrul I 2007
Vodafone, Orange şi Cosmote sunt cele mai vizibile branduri pe micile ecrane. Media Pro deţine 36% din piaţa de publicitate TV, în timp ce Intact are o cotă de 18%.
În primele şase luni ale acestui an, cele 41 de posturi de televiziune monitorizate de GfK România au difuzat 1,98 milioane de spoturi publicitare, cu 13% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2007. Asta înseamnă că, zilnic, telespectatorii au fost bombardaţi cu 10.913 reclame.
Greu să scapi de acest bombardament! Totuşi, volumul punctelor de audienţă (GRP-uri) obţinute de spoturile difuzate în primul semestru al anului 2008 este aproape acelaşi cu cel de anul trecut. (1 GRP reprezintă în mediul urban 113.740 de persoane.)
Aşadar, cu mai multe spoturi difuzate s-a obţinut aceeaşi audienţă. Fenomenul are câteva explicaţii. În primul rând, a scăzut numărul de puncte de audienţă livrate de marile televiziuni (Pro TV, Antena 1, Acasă TV, Prima TV, TVR 1), în favoarea staţiilor de nişă.
Acest lucru se datorează faptului că preţurile de publicitate (costul pe punctul de audienţă - CPP) au crescut în acest an, aşa încât clienţii şi-au orientat o parte din bugete către televiziunile mici. Se poate observa că staţii precum Antena 3, B1 TV, Naţional TV, Discovery, Sport.ro au livrat mai multe GRP-uri decât anul trecut, pe fondul creşterii numărului de difuzări.
În al doilea rând, clienţii publicitari (tot datorită creşterii CPP în prime-time) au decis să-şi plaseze bugetele în aşa zisele intervale orare extraprime-time. Astfel poziţionate, reclamele