Piata de BCA (beton celular autoclavizat), una dintre cele mai competitive de pe piata constructiilor, va inregistra in urmatorii doi ani un ritm mediu de crestere de circa 10-15%, care va permite absorbtia a doua-trei fabrici noi. Consumul de BCA se ridi
Cresterea pietei de profil, lipsa de transparenta si competitia tot mai puternica dintre producatorii de pe piata de zidarie i-au determinat pe opt dintre producatorii de BCA, care detin circa 91% din piata, sa formeze de la 1 septembrie o asociatie denumita Pro BCA care va reprezenta interesele producatorilor de profil. Din aceasta asociatie vor face parte initial companiile Celco, Macon, Soceram, Simcor, Ecoblock, Elpreco Craiova, Prefabricate Vest si Somaco. Asociatia Pro BCA va fi condusa de Mihail Voiculescu, unul din actionarii companiei Simcor Oradea. Cifra de afaceri cumulata a celor opt producatori se ridica la peste 200 de milioane de euro si produc circa 2 milioane de metri cubi de BCA. In prezent se poarta negocieri si pentru atragerea companiei Prefab din Calarasi, controlata de omul de afaceri Marian Petre Milut.
"Am decis sa formam aceasta asociatie cu mai multi ani in urma, insa abia anul acesta am ajuns la un consens cu ceilalti producatori de pe piata. Au fost mai multe atacuri asupra producatorilor de BCA si doar prin formarea unei entitati care sa ne reprezinte interesele putem sa avem o comunicare mai buna catre consumatorul final", a declarat Nicolae Dusu, presedintele Celco Constanta.
Potrivit reprezentantilor asociatiei, cresterea redusa a productiei de BCA a permis producatorilor de caramizi sa-si majoreze cota de piata, prin investitii succesive in unitati noi de productie, cel mai puternic jucator fiind grupul austriac Wienerberger.
Asociatia Pro BCA va reprezenta producatorii de profil atat in tara, cat si in strainatate, va aduna date statistice re