42 de persoane ranite, cinci autovehicule avariate, un drum national blocat timp de mai multe ore si, teoretic, niciun vinovat * Acesta este bilantul accidentului care a avut loc pe DN 2A Jean-Paul Tucan, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Constanta, da din umeri, sustinand cu seninatate ca Serviciul Politiei Rutiere nu i-a solicitat niciodata montarea de parapeti pe DN 2A. La randul sau, Marian Butnaru, inspectorul-sef al Autoritatii Rutiere, afirma ca in autocar se aflau numai doua persoane peste numarul de locuri, desi cei prezenti la fata locului au putut observa ca autocarul era plin ochi. Circumstantele in care accidentul nu s-ar fi produs sau cel putin nu ar fi avut aceeasi amploare sunt urmatoarele: daca Viorel Cobzariu, soferul de pe Audi Q7, nu ar fi taiat linia continua, daca DRDP ar fi montat parapeti pe DN 2A si daca microbuzul nu ar fi fost supraincarcat. Trei factori care au contribuit simultan la nenorocirea de la reprezentanta Bavaria. Am inceput ancheta noastra cu DRDP. Intrebarea a fost simpla. De ce nu s-au montat parapeti care sa separe sensurile de mers pe DN 2A, in conditiile in care Serviciul Politiei Rutiere solicita acest lucru, prin adrese scrise, de mai bine de doi ani. Surprinzator, Jean Paul Tucan, directorul Drumurilor, a precizat ca nu are cunostinta de nicio astfel de adresa. Nici nu i s-a cerut, dar nici lui nu i-a trecut prin cap. Aceasta in ciuda faptului ca, la fata locului, comisarul-sef Constantin Dancu, seful SPR, a declarat ca de doi ani solicita acest lucru DRDP. Fapt care, de altfel, se poate constata din evidentele SPR. Mai mult, directorul DRDP afirma cu seninatate ca Rutiera nici nu are, prin lege, competenta de a solicita un astfel de lucru DRDP. Probabil, Tucan nu a aflat inca de existenta OUG 199/2002, privind circulatia pe drumurile publice, care, in art. 5, alineatul 9, prevede: "in scopul asig