Marketingul mobil a devenit de ceva vreme o strategie folosita de publicitari, iar mesajele text, care sunt atat de populare in randul adultilor, au ajuns sa influenteze marea masa a utilizatorilor de telefoane mobile.
Consumatorii care raspund pozitiv reclamelor trimise pe telefoanele mobile sunt in principal acei utilizatori care folosesc optiunea SMS, dupa cum arata un studiu efectuat de Asociatia de Marketing Direct din Statele Unite, citat de eMarketer.
Astfel, sapte din zece respondenti ai studiului realizat au declarat ca mesajele publicitare pe care le-au primit pe telefoanele mobile le-au influentat, in mare parte, deciziile de achizitionare a unor anumite produse sau servicii.
Cifra relevata de cercetarea in cauza demonstreaza faptul ca exista de trei ori mai multe persoane care cumpara un lucru anume pentru ca au primit un mesaj cu scop publicitar, decat exista consumatori care sa faca acest lucru in urma receptionarii unui e-mail.
Aproximativ 70% din utilizatorii americani de mesaje text au raspuns unei oferte primite pe mobil, iar 42% de utilizatori au participat la studii transmise prin intermediul telefoanelor.
Comparativ, doar 30% dintre americani au raspuns ofertelor de cumparare a unor produse sau servicii primite prin e-mail.
Insa, chiar si serviciile de text messaging nu sunt create pentru a inlocui cateva instrumente principale de marketing, cum este e-mail-ul sau direct mail-ul. De fapt, doar 1% din americani au ales mesajele text, in detrimentul altor canale, pentru a comunica si a cumpara diferite produse.
Astfel, se poate deduce faptul ca acest mediu de comunicare este utilizat in special in cadrul unor campanii ample, unde se folosesc mai multe metode de promovare, sau pentru a targeta un anumit tip de audienta.
Canalele preferate de consumatori raman e-mail-urile (72%) si serviciile de d