Spaţiile verzi din Capitală sunt în continuare ocupate abuziv de panourile unor firme preferate de municipalitate, chiar dacă noua Lege a spaţiilor verzi interzice acest lucru Cele mai
Spaţiile verzi din Capitală sunt în continuare ocupate abuziv de panourile unor firme preferate de municipalitate, chiar dacă noua Lege a spaţiilor verzi interzice acest lucru
Cele mai flagrante încălcări ale legii se văd în parcurile Herăstrău, Eroilor, Carol şi Bordei. Totul se întâmplă sub ochii Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement (ALPA).
Nici nu s-a uscat bine vopseaua pe băncile amplasate în Parcul Bordei din sectorul 1, că au şi apărut primii "vizitatori". Nu este vorba despre un val de bucureşteni dornici de o oază de verdeaţă, ci de două firme de publicitate outdoor, "United Media", care a şi înfipt un panou cât poarta de acces în parc.
De la primărie la firmă de outdoor
Călcând în picioare atât iarba, cât şi Legea 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din zonele urbane, reprezentanţii acestei companii nu s-au limitat doar la Bordei.
Panouri inscripţionate "United Media", dar şi "Imperial Media" sunt împrăştiate pe spaţiile verzi din zonele Academiei şi Fântâna Mioriţa, precum şi în parcurile Carol, Herăstrău şi Eroilor.
Ambele personaje implicate în această situaţie, directorul de la United Media, Claudiu Moţoc, şi responsabilul ALPA, Virgil Cârstea, ridică din umeri. "Nu pot vorbi, pentru că nu sunt în ţară şi sunt într-o întâlnire foarte importantă", a spus Moţoc, în timp ce Cârstea a precizat: "Nu există panouri în parc!"
Preşedintele ONG-ului Eco-Civica, Nicolae Rădulescu, a explicat însă că mafia celor din publicitatea outdoor care au legături în primării funcţionează în continuare, indiferent câte legi de protecţie a spaţiului verde s-ar da în România.
Un exemplu îl dau şi surse