Retailerii germani OBI si Hornbach, care au intrat mai tarziu pe piata locala, vor sa se extinda agresiv in urmatorii ani, pentru a recupera terenul pierdut in fata unor jucatori precum Praktiker, Bricostore sau BauMax, care au intrat aici mult mai devrem
Retailerul german Hornbach, care si-a planificat dezvoltarea unei retele de 10 magazine pe piata locala pana in 2015, vizeaza o cota de piata de peste 10% pe termen mediu. O strategie agresiva a pregatit si operatorul german de magazine de bricolaj OBI, detinut de grupul Tengelemann, care va deschide in acest an primele doua magazine de pe piata locala, in Oradea si Bucuresti. Potrivit lui Gunter Grieb, directorul de operatiuni al OBI Romania, compania va angaja 400 de oameni pentru cele doua unitati.
Liderul pietei de bricolaj este reteaua germana Praktiker, cu vanzari de peste 250 milioane de euro in 2007, cand opera 20 de magazine, urmata de compania franceza Bricostore, cu 9 unitati. Cele doua retele au intrat pe piata in anul 2002. De altfel, lupta pe segmentul de bricolaj se da in prezent intre companii cu pozitii solide pe piata din Europa, precum Praktiker, BauMax, Hornbach, Bricostore sau Mr. Bricolaj, dar si retelele cu capital autohton se extind rapid, fiind o provocare pentru jucatorii internationali.
Cei mai mari retaileri romani de bricolaj sunt in prezent Ambient si Dedeman, iar cel mai mare distribuitor de materiale de constructii de pe piata este compania Arabesque din Galati. Arabesque tinteste insa clientii profesionisti, spre deosebire de retelele de bricolaj care se concentreaza pe clientii individuali.
Hornbach detine in prezent doua magazine de bricolaj in Capitala si se va extinde de anul viitor si in orasele din provincie, avand planificata inaugurarea unei unitati in Brasov la inceputul lui 2009.
In acelasi an, Hornbach va deschide un magazin la