Dacă în Bucureşti, în afară de concertele săptămînale oferite de Teatrul de Operetă în Parcul Herăstrău, nu se mai „întîmplă“ nimic în viaţa muzicală, în schimb prin ţară sînt tot felul de tentaţii, semn că prin alte locuri organizatorii chiar doresc să atragă melomanii, propunîndu-le fie concerte, fie festivaluri deosebit de interesante. Iar faptul că afluenţa de public este mare dovedeşte din plin că… dragostea pentru muzică nu intră în vacanţă. Spre exemplu, Primăria Timişoara, în colaborare cu Teatrul Maghiar şi cu Fundaţia Arte Factum, a propus o seară José Carreras, la care, în aer liber, au asistat peste 7.000 de spectatori, încîntaţi să asculte, „pe viu“, unul dintre marii tenori ai ultimelor decenii, cîntînd cu reală plăcere canţonete şi melodii spaniole, în compania tinerei soprane Sabina Puertolas (care a evoluat, anterior, în trei producţii ale Operei timişorene, deosebit de apreciată, de altfel), dar şi de soprana Alexandra Coman, alături de Filarmonica „Banatul“, sub bagheta dirijorului David Gimenez, nimeni altul decît nepotul maestrului, bine cunoscut însă publicului nostru şi din festivalul Operei din acelaşi frumos oraş, dar şi din concertele Filarmonicii bucureştene, unde este dirijor permanent. Extrem de mediatizată – pe bună dreptate – a fost însă reîntîlnirea artistului spaniol cu tenorul Corneliu Murgu, de care îl leagă o veche prietenie: faptul că ilustrul solist a dedicat unul dintre cele cinci bisuri „marelui tenor Corneliu Murgu, unul dintre cei mai renumiţi Othello din lume“, spune multe despre anvergura celui ce conduce, de mulţi ani, Opera din oraşul de pe Bega, dar care preferă să-i lase pe alţii să vorbească despre cariera sa impresionantă. Şi se pare că o parte dintre timişoreni, dar şi cei din ţară, care au urmărit secvenţele la televizor, au aflat abia… de la Carreras cît de important şi de bine cotat este artistul nostru pes