Circa 1,68 de milioane de locuitori din Bucuresti sunt expusi poluarii fonice in timpul zilei si 1,63 de milioane in timpul noptii. Datele devin clare daca adaugam ca populatia Capitalei este estimata la circa 1,9 milioane de locuitori, iar cifrele de mai
Aproximativ 200.000 de bucuresteni sunt poluati fonic de tramvaie, pe timp de zi, alti 30.000 deranjati de trenuri si inca 57.000 surmenati de zgomotul avioanelor. Insa cifrele nu trebuie adunate. Din aceste date reiese ca cineva care locuieste aproape de unul dintre cele doua aeroporturi civile din Capitala si de calea ferata si de DN 1, si zona este populata, are toate sansele sa "beneficieze" de toate cele trei tipuri de poluare.
Din punct de vedere sociologic, fuga locuitorilor Capitalei de vacarmul cotidian se traduce prin banalele Mp3-playere, care pana nu demult pareau apanajul celor tineri. In ultima vreme insa, din ce in ce mai multi bucuresteni apeleaza la acest refugiu tocmai pentru a se izola, pe cat posibil de zgomot, fie ca este vorba despre studenti sau despre manageri cu pantaloni la dunga si cravate corporatiste. Trebuie precizat ca daca este vorba despre intensitatea sunetului aceasta este mult mai tare in casti decat pe strada, diferenta fiind ca in loc de masini se asculta muzica, sau, mai simplu spus, ca in loc de zgomote se aud sunete.
Concret, vorbim despre 645.000 de bucuresteni expusi, zilnic, unui zgomot de 50-55 de decibeli, echivalentul zgomotului dintr-un birou aglomerat. Alti 30.000 insa trebuie sa suporte un zgomot care urca pana la 70 de decibeli, adica similar cu cel din apropierea unui santier sau dublul celui dintr-o camera cand cineva se uita la televizor cu volumul la un nivel rezonabil. Din nefericire nimeni nu a facut pana acum un studiu prin care sa estimeze randamentul la locul de munca sau calitatea vietii din Capitala in functie de zgomotul ora