Compozitor, cercetător, profesor, Lucian Metianu este - de aproape două decenii şi jumătate - stabilit în Elveţia. Desfăşoară în paralel o susţinută activitate componistică şi didactică la Conservatorul din Lausanne, la Institutul "Ribaupierre", unde a creat o veritabilă şcoală de compoziţie. în ultimul deceniu şi jumătate revine treptat în viaţa muzicală românească cu lucrări ce probează importanţa sunetului drept semn, drept simbol ce transcende valoarea de bază a acestuia.
A absolvit Conservatorul bucureştean de muzică şi a urmat cursurile Institutului Politehnic. La sfârşitul anilor '60, pentru o perioadă de trei ani, a beneficiat de prestigioasa bursă academică germană D.A.A.D. La Lausanne este creatorul Studioului de Muzică Electronică al Conservatorului. Relaţia cu ştiinţele exacte, cu matematica, nu a afectat nivelul poetic al comunicării sale muzicale şi nici paleta cromatică a spectrului sonor al muzicii sale. Topos, un triptic pentru flaut, pian, percuţie şi alamuri este ultima sa creaţie terminată în urmă cu câteva luni. I se adaugă ciclul cvartetelor de coarde, Simfonia Brevis, Dialog, lucrări de ultimă perioadă de creaţie. Cercetarea în domeniul muzicii l-a orientat spre pătrunderea unor importante legităţi ale naturii cum este, spre exemplu, raportul simplitate-complexitate, înţelegând faptul că simplitatea poate aduce maximum de libertate.
A fost onorat cu distincţii ale breslei muzicienilor, cu distincţii ale statului român cu prilejul ultimei ediţii a Festivalului Internaţional "George Enescu".
Dumitru Avakian: - Aş propune să începem discuţia noastră comentând această ultimă lucrare scrisă în aceste ultime luni. Topos este un triptic pentru flaut, pian, percuţie şi formaţie de alamuri. L-ai dedicat minunatului Trio "Contraste" din Timişoara. Este muzica unei sensibilităţi poetice de autentic nivel intelectual. Este o muz