Trei artişti români au acoperit cu desene controversate zidurile Galeriei de Artă Românească Artiştii şi-au expus lucrările în incinta Institutului Cultural Român din New York, în
Trei artişti români au acoperit cu desene controversate zidurile Galeriei de Artă Românească
Artiştii şi-au expus lucrările în incinta Institutului Cultural Român din New York, în cadrul unei expoziţii desfăşurate între 18 iunie şi 15 august.
Ei au acoperit zidurile Galeriei de Artă Românească cu graffiti, un mod de artă arhirecunoscut în Europa, dar mai ales în SUA, unde chiar a avut timpul să se demodeze. Titlul expoziţiei: "Freedom for Lazy People" ("Libertate pentru leneşi").
De ce să se demodeze? O dată pentru că moda, ca orice modă, trece, şi în al doilea rând pentru că municipalităţile au intervenit, în multe cazuri, cu scopul de a stopa acoperirea clădirilor cu graffiti - mai ales că autorii fenomenului sunt, uneori, neprofesionişti.
Nu acelaşi lucru se poate spune despre artiştii noştri, de multă vreme apreciaţi în spaţiul artistic european, atât de apreciaţi, încât au atras atenţia unui important site de street art din SUA, Wooster Collective, care a organizat o întâlnire informală cu ocazia vernisajului de la New York.
Mai mult decât atât, artiştii au fost invitaţi să picteze sala Teatrului 37 Arts, pe Broadway, pentru premiera unui spectacol.
Reclamaţi la poliţie
Problemele au apărut în momentul în care cei trei au fost acuzaţi în revista românească "New York Magazin" (prin articolul "Zvastică şi sex în vitrina ICR - New York", semnat de John Gabrian Marinescu) că sunt lipsiţi de responsabilitate, de jenă şi că au degradat şi profanat zidurile prin "aplicarea unor viziuni de o îndoielnică şi proastă inspiraţie".
Au fost invocate, ca exemple proaste, un ponei tatuat cu o "zvastică", un urangutan cu un schelet uman deas