Traian Halalai, directorul financiar al Bancii Romanesti: Bancile va trebui sa compenseze ingustarea marjelor de profitabilitate prin optimizarea costului finantarilor si prin eficientizarea proceselor. Banca Romaneasca, filiala locala a grupului elen NBG, a castigat 12 milioane de euro in primul semestru, insa asteapta un profit sensibil mai mic pentru a doua jumatate a anului, in conditiile in care in septembrie va demara un proces de rebranding.
"Asteptam pentru intregul an un profit brut de putin peste 15 milioane de euro. Luam in calcul o diminuare a marjelor de profitabilitate din operatiunile cu clientela, dar si derularea unor proiecte de amploare in a doua parte a anului", a aratat intr-un interviu acordat ZF Traian Halalai (37 de ani), directorul financiar al Bancii Romanesti.
NBG, unul dintre cele mai mari grupuri financiare elene, a achizitionat in 2003 pachetul majoritar al Bancii Romanesti, iar rebrandingul era asteptat de mai multi ani. Grecii mai detin pe piata locala o societate de leasing (Eurial) si una de asigurari (Garanta). Toate subsidiarele locale vor fi aduse sub un singur brand, NBG. Forma finala a denumirilor nu a fost insa stabilita deocamdata. Procesul de rebranding se va intinde pana in primul trimestru din 2009, iar costurile totale se vor ridica la 6-7 mil. euro.
Tot in partea a doua a anului se va realiza si grosul extinderii teritoriale programate. Pentru 2008 a fost planificata deschiderea a 36 de unitati, din care doar opt au devenit operationale in primul semestru. Banca urmeaza sa ajunga la 158 de unitati pana in decembrie, respectiv 190 pana la sfarsitul lui 2009.
Pentru a sustine dezvoltarea filialei locale, grecii au operat in mai o majorare a capitalului bancii cu 171 de milioane de lei (aproape 47 milioane de euro). Spre sfarsitul anului va mai fi operata inca o majorare, cu 185 de m