In Romania, arta contemporana inca are nevoie de definitii. In multe medii, grafica, fotografia si video-ul nici macar nu sunt considerate arta. Poate de aceea artistii vizuali contemporani romani au ajuns sa-si expuna operele mai degraba la Londra, Paris
Tate Modern din Londra, Galeria Domeniile Pommery din Franta, MOMA (Muzeul de Arta Moderna) din New York, iar lista poate continua. Dan Acostioaei si Bogdan Teodorescu sunt doar doi dintre cei care au ajuns sa fie ambasadorii artei romanesti in strainatate.
Povestile lor sunt simple. "Prefer sa cred ca sunt un artist care nu se sfieste sa discute despre probleme suparatoare si de actualitate. Imi place sa imi asum riscuri, dar nu in mod gratuit, doar de dragul de a fi in centrul atentiei", povesteste Dan Acostioaei, care a expus in 2004 si 2008 la Londra, la Tate Modern Art Gallery si in 2005 la Bienala de la Praga.
Acum lucrarile sale pot fi gasite la Galeria Domeniile Pommery din Franta, unde a expus doua lucrari intr-o singura instalatie cu titlul "The dawn of a new era": Canopy (Panthocrator) si Monument (Pulpitum). Lucrarea este compusa dintr-o cutie luminoasa cu dimensiunea de 4 metri pe 4 metri la o distanta de 20 de metri de sol si o cruce din neoane care este activata de un senzor de prezenta. Lucrarile au ca tema comodificarea sistemelor religioase in societatile postcomuniste sub presiunea mediei si a consumerismului.
"Fac referinta la starea de relativitate extrema in care se afla credintele religioase in lumea occidentala si la impactul pe care il are spiritualitatea tarilor foste comuniste care au aderat la Uniunea Europeana asupra acestei structuri politice", explica Dan Acostioaei, ale carui opere pot fi gasite si in arhiva Muzeului National de Arta Contemporana din Bucuresti.
La Galeria Pommery, artistul a ajuns cu ajutorul curatorului expozitiei L'Art en E