Basel, Elvetia, iunie 2008, 60.000 de participanti, cifra de afaceri de sute de milioane de euro... Par, dar nu sunt, repere ale recent incheiatului campionat european de fotbal... Alimentat de aceleasi impulsuri atavice ale posesiei si competitiei, generand descarcari emotionale poate la fel de intense si transferuri transfrontaliere ale unor sume ce le depasesc de cateva ori pe cele vehiculate in lumea sportului rege, un alt eveniment a captat un larg interes cu cateva zile inaintea lui Euro 2008.
"In vestiare..."
Supranumit de New York Times "olimpiada lumii artelor" si apreciat de Le Monde ca fiind "cel mai important targ de arta al lumii", Art Basel a atras la a 39-a editie peste 60 000 de participanti intr-o competitie in care sunt puse in joc cele mai bune opere de arta disponibile pe piata, cele mai inovatoare modalitati de a le pune in valoare, cele mai variate trick-uri de marketing, resursele financiare si, nu in ultimul rand, rezistenta fizica si psihica individuala. Considerat "cel mai vast muzeu temporar al zilelor noastre", Art Basel aduna elita mondiala a artelor plastice, fie ca este vorba de cei mai in voga artisti ai momentului, de directorii unor mari muzee ale lumii, de galeristi renumiti, de curatori ai celor mai cunoscute bienale sau de notorii critici de arta. Lor li se alatura sofisticatul public al colectionarilor de arta care sosesc la Basel din toate continentele, de cele mai multe ori adusi de jett-urile personale, pentru a-si spori prin noi achizitii colectiile, pentru a cumpara o piesa cautata fara succes in alte parti, pentru a descoperi noile talente, a detecta trendurile in formare sau, pur si simplu, pentru a face o investitie rentabila.
Evenimentul are ca punct central Targul de arta la care sunt selectate, in baza unui set de criterii stabilit de organizatori, cele mai prestigioase galerii de arta ale lumii