Nu de mult, observam intr-un sondaj cum Cavalerul negru (alias Batman) este cel mai asteptat super-erou al anului. Alaturi de Hulk, Hellboy si "pistolarii indoiti" din "Wanted", cavalerul lui Nolan nu dadea bine: Batman este mai degraba un James Bond super-bogat si la fel de plin de gadget-uri ca spionul Majestatii Sale. Oare de asta sa fie "Cavalerul negru" primul film al seriei din care a fost omis cuvantul Batman?
Pentru al doilea week-end la rand, Batman troneaza pe primul loc in box-office-ul mondial, reusind performanta de a trece pragul de 300 de milioane de dolari incasari in doar zece zile de la lansare. Ca fapt divers, "Cavalerul negru" a strans in doar zece zile cat a strans "Iron Man" in 13 saptamani. Iar "Iron Man", celalalt super-erou self-made al anului, este in prezent cel mai profitabil film din 2008.
Ce este uimitor la "Cavalerul negru" nu este doar ambalajul stralucitor, plin de efecte speciale si explozii, ci mai ales ceea ce descoperi dupa ce toate aceste "teribilisme" (hiper-spectaculoase) nu te lasa impresionat: un nucleu sumbru, parca lipsit de orice speranta, o infrangere colosala, apasatoare.
Filmul lui Christopher Nolan se despacheteaza rapid, iar in centrul sau vezi desfasurandu-se o confruntare aproape cataclismica, desi niciunul dintre protagonisti nu este un super-erou. Anarhicul Joker si sumbrul Batman se lupta pentru soarta Gotham-ului, unul un adevarat inger exterminator, convins ca numai haosul da masura exacta a sufletului uman si ca numai focul poate vindeca ce dezvaluie haosul, celalalt un cavaler negru deloc imun la influentele eliberatoare ale oponentului sau.
Lupta lor este completata, in mare masura, de procurorul Harvey Dent, al carui destin este poate singurul repros ce i-ar putea fi adus realismului lui Christopher Nolan: transformat in Two-Face, justitiarul care ia decizii aruncand in aer o mon