Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din retailul alimentar romanesc, a inregistrat in prima jumatate a anului vanzari de peste 800 mil. euro pe piata locala, potrivit estimarilor ZF care iau in calcul cifra de afaceri de 6 mld. euro raportata de companie in Europa de Est si contributia de peste 13% a pietei romanesti la acest rulaj.
Potrivit informatiilor publicate de grupul german Metro in raportul semestrial, vanzarile diviziei cash & carry s-au majorat cu 14,4% in primul semestru al acestui an in Europa de Est, pana la 6 miliarde de euro.
Anul trecut, divizia locala a Metro Cash & Carry a inregistrat o cifra de afaceri de 1,59 miliarde de euro, in crestere cu 11,3% fata de anul precedent. Cu acest rezultat, Romania a asigurat in 2007 aproximativ 13,5% din vanzarile realizate la nivelul Europei de Est, de peste 11 miliarde de euro. Pastrand aceeasi pondere si la nivelul primului semestru, businessul Metro Cash & Carry Romania a depasit 800 mil. euro in perioada ianuarie-iunie. Reprezentantii companiei nu au dorit sa comenteze acest rezultat.
Grupul german este prezent la nivel local prin intermediul a doua divizii, Metro Cash & Carry si Real Hypermarket.
Cele doua entitati au realizat vanzari de 1,95 mld. euro anul trecut, in crestere cu aproape 30% fata de 2006. Astfel, grupul a ajuns la al doilea miliard de euro in Romania dupa trei ani de la trecerea pragului de vanzari de un miliard de euro.
In prezent, grupul german detine in Romania 38 de magazine, dintre care 23 sub marca Metro Cash & Carry, respectiv 16 in reteaua Real. Grupul german Metro a anuntat ca va deschide la finele anului cel de-al 24-lea magazin al retelei cash & carry la Deva, investitia in aceasta unitate fiind estimata la 15-20 mil. euro.
Ultima inaugurare a avut loc in anul 2005, in zona Baneasa din Capitala.
Retailerul Real, cea de-a doua divizie