Tot românul e, deja, obisnuit cu zecile de e-mailuri zilnice, de tip spam, care îi încalca intimitatea casutei postale electronice. Mesajele de gen „sunteti fericitul câstigator al…” sunt, fara ezitare, ignorate si sterse. În principiu, aceste e-mailuri vin din strainatate. Treptat, însa, si ai nostri dornici de câstiguri rapide s-au desteptat, apelând la adevarate capodopere de secherie pentru a stoarce câtiva banuti din stânga-dreapta.
Perspicacitate
Amatorii genului de frauda s-au prins ca, prin Internet, respectiv e-mail, nu pot câstiga cine stie ce. În ultimul an de zile, au început sa apara tot felul de pacaleli. Persoanele din spatele acestora inventeaza tot felul de campanii, promotii, pretinzând ca reprezinta anumite companii, urmând ca, apoi, sa solicite diverse informatii de la utilizatorii de telefonie mobila. Pe de-o parte, clientilor contactati li se cere sa îsi dezvaluie date despre contul bancar. Mai exista si cazul unor clienti ai marilor magazine de electrocasnice, carora li s-au cerut coduri de reîncarcare pentru cartelele prepay.
Fraude prin e-mail
Pe partea de e-mail, un caz recent si vehiculat a fost cel al Bancii Române de Dezvoltare. Printr-un e-mail având ca adresa de expediere una similara serviciului de Internet-banking al BRD, clientii institutiei bancare erau înstiintati de suspendarea contului BRD-Net, care urma sa fie transferat pe o noua platforma informatica dupa confirmarea datelor personale. Pentru a fi cu adevarat credibil, mesajul informa ca noua platforma bancara va face fata oricarei tentative de atac informatic.
Ţeapa prin sms
Mai interesant este, însa, cazul fraudelor prin SMS. Având în vedere ca e prea complicat si, de fapt, aproape imposibil sa ceri bani prin sms si sa-i si primesti, s-a inventat sistemul de cod, sa-i zicem asa. Adica, sunt trimise unor cetateni mesaje ca si cum ar fi di