Considerata motorul principal al economiei statelor dezvoltate, clasa de mijloc, a persoanelor cu venituri medii spre mari, incepe sa se reorienteze in noul peisaj economic. Daca pana acum cuvantul de ordine era “opulenta”, scumpirea banilor prin cresterea dobanzilor bancare la nivel international a reusit sa “imblanzeasca” pofta de consum a acestui segment de populatie. Prin clasa de mijloc se intelege acea categorie de persoane care castiga mai mult de 50.000 de euro pe an.
Astfel, doar 6,2% dintre europenii cu venituri mari cumpara orice isi doresc, indiferent de pret, mai mult de jumatate dintre britanicii din clasa de mijloc, de exemplu, cauta cel putin o alta oferta de pret pentru acelasi produs, conform unui studiu al MasterCard.
Creditele mai scumpe inseamna rate mai mari la masini, la casele de vacanta (renumita second home market) dar si o schimbare de natura sociala. 42,7% dintre francezi prefera, de exemplu, sa isi petreaca timpul liber acasa, acestia fiind urmati de irlandezi (40,7%) si de englezi (37%). La polul opus se afla italienii, unde proportia este de 24,1%. Se poate deduce astfel ca luatul mesei acasa, de exemplu, incepe sa fie din nou populara.
Integral in Gandul Considerata motorul principal al economiei statelor dezvoltate, clasa de mijloc, a persoanelor cu venituri medii spre mari, incepe sa se reorienteze in noul peisaj economic. Daca pana acum cuvantul de ordine era “opulenta”, scumpirea banilor prin cresterea dobanzilor bancare la nivel international a reusit sa “imblanzeasca” pofta de consum a acestui segment de populatie. Prin clasa de mijloc se intelege acea categorie de persoane care castiga mai mult de 50.000 de euro pe an.
Astfel, doar 6,2% dintre europenii cu venituri mari cumpara orice isi doresc, indiferent de pret, mai mult de jumatate dintre britanicii din clasa de mijloc, de exemplu,