Primarul Aurel Simionescu a lansat, zilele trecute, ideea de rebranduire a Brailei, de a se realiza un "marketing administrativ", de a se reconstrui o noua imagine a orasului, cu care acesta sa fie promovat in tara si chiar in lume. Sa se creeze o noua marca Brailei, care sa schimbe in bine imaginea urbei si care sa atraga turisti. Primarul are chiar si citeva directii spre care s-ar putea indrepta noua imagine a municipiului, mai ales ca, dupa cum marturiseste chiar el, atunci cind se duce undeva, lumea care afla ca este din Braila il intreaba despre Dunare, Insula Mica, peste, camasi, ba chiar si despre brinza de Braila, chiar daca aceasta nu mai este pe piata.
In principiu, ideea unei rebranduiri a orasului nu e rea, insa logic este ca viitoarea imagine pe care primarul Simionescu vrea sa o promoveze in lume, legata de Braila, sa se bazeze, in primul rind, pe ceva real, care exista sau macar a existat. Pentru ca actualul renume al Brailei, legat de "tanti Elvira", cutitari sau Terente, desi nu prea ii convine primarului, este bazat pe fapte cit se poate de concrete: portul Braila a fost, in trecut, renumit pentru bordelurile sale, asa cum si acum orasul este cunoscut ca pepiniera pentru piata prostitutiei din toata Europa, cutitari au existat si in trecut, asa cum sint, mai multi ca niciodata, si in prezent, iar Terente a ramas celebru prin prisma celor 22 de centimetri (si nu e vorba de lungimea lamei cutitului sau).
Ideile expuse de primar ar putea fi folosite pentru schimbarea imaginii Brailei, daca s-ar baza si pe ceva concret. De exemplu, Dunarea si Insula Mica: ele exista, dar in afara de niste bacuri care te trec de pe un mal pe celalalt, nu vad ce s-ar mai putea spune in prezent despre acestea. Exista ceva amenajat pe undeva, exista macar vreo salupa care sa plimbe oamenii pe Dunare si prin Insula Mica? Nu! Desigur, s-ar putea face mu