De o vreme incoace, marile companii de electricitate au inventat un sistem care ii revolta pe consumatori. Chiar daca scuza celor care au patentat sistemul este ca serviciul vine in slujba consumatorilor, cei din urma sunt extrem de nemultumiti, deoarece sunt singurii care sunt arsi la buzunare. Cu toate ca plata facturii de energie electrica ar trebui sa se realizeze in baza declaratiei facute telefonic de consumator, exista tot mai multe situatii in care facturile sunt emise in avans si, vor ori nu, consumatorii sunt obligati si amenintati sa plateasca pentru ca, in caz contrar, raman pe intuneric, in amintirea vremurilor lui Ceausescu.
Nu mai este o noutate faptul ca, pentru a nu ramane datori la lumina, zeci de consumatori se imbulzesc, chiar de la primele ore ale diminetii, la casieriile EON, ENEL sau CEZ, in speranta ca vor plati facturile fara sa li se aplice penalitati sau sa li se taie lumina sau ca vor preda indexul.
Numai ca s-a inventat acum o metoda care bulverseaza pe toata lumea si din acest motiv foarte multi consumatori au sesizat in ultima vreme specialistilor www.AsistentaPentruConsumatori.ro faptul ca sunt pacaliti de companiile de distributie a energiei electrice prin metoda "consumului anticipat". Dupa ce au fost privatizate mai multe sucursale ale Electrica SA, iar companiile EON, ENEL sau CEZ au introdus noi sisteme de facturare, consumatorii se lupta cu aceleasi vechi metehne care existau pe vremea cand Electrica SA nu privatizase inca toate aceste filiale de distributie a energiei electrice.
Acuzand ca nu au suficienti oameni pentru a-i trimite sa citeasca indexurile contoarelor clientilor, aceste companii aleg sa incarce factura cu generozitate, ca doar turcu' plateste. In opinia specialistilor, aceasta este o metoda perfecta de frauda, intrucat sunt familii intregi care isi bugeteaza la centima castigurile