Costurile pentru spoturile publicitare difuzate in timpul programelor Jocurilor Olimpice de la Beijing vor fi cu aproximativ 30% mai mari decat cele practicate in cazul programelor normale.
Aprecierile au fost citate in editia de luni a site-ului Standard.ro si ii apartin lui Radu Budes, directorul general al Splendid Media, regia care administreaza spatiul publicitar al televiziunilor publice.
Incasarile TVR din publicitatea difuzata in timpul transmisiunilor de la Olimpiada nu pot fi estimate inca. In orice caz, Olimpiada nu poate fi comparata, ca incasari din publicitate, cu Euro 2008:
"Euro 2008 a fost un program premium, Olimpiada este doar un program de interes. Este vorba si despre faptul ca, atunci cand au loc evenimentele Olimpiadei, oamenii sunt la serviciu, deci avem o problema de fus orar", a spus specialistul.
Olimpiada de la Beijing va fi primul eveniment redat multimedia, fiind accesibil pe platforme de telefonie mobila si prin Internet
220 de state care vor prelua transmisii de la Olimpiada, in conditiile in care 250 de posturi de televiziune care au achizitionat drepturi de transmisie.
TVR 1 si TVR 2 vor acoperi 20 de discipline, transmise in direct, dintre cele 38 derulate la Jocurile Olimpice 2008, celelalte sporturi putand fi urmarite in rezumate zilnice. Orele de transmisiuni in direct vor fi acoperite de 11 comentatori si reporteri trimisi la Beijing.
Ca termen de comparatie, NBC, care a platit 900 milioane de dolari pentru drepturile de difuzare a Jocurilor Olimpice, va difuza 3.600 de ore de olimpiada, pe posturile NBC, Telemundo si pe statiile prin cablu, precum si pe online si video on demand (televiziune la cerere).
Reprezentantii de vanzari ai postului de televiziune american NBC Sports anuntasera, cu mai putin de trei saptamani inaintea inceper