Alimentatia naturala si sanatoasa trebuie sa intre si in randul bucurestenilor, a decis Ionut Teglas, general manager Bio Solaris, companie care a lansat, pe 18 aprilie, magazinul cu produse si alimente bio Leacul. La numai patru luni de la deschidere, incasarile au ajuns la 90.000 de euro si vor continua sa creasca pana spre 300.000 de euro la sfarsitul anului 2008, potrivit estimarilor lui Teglas.
“Am identificat inexistenta pe piata bucuresteana a unor asemenea magazine in contrast cu expansiunea acestora in piata mondiala”, ar putea fi raspunsul lui Teglas la intrebarea “de ce un magazin bio?”. Intrebarea nu este deloc un cliseu, in contextul in care romanii cresc afacerile marilor lanturi de fast-food, de pilda McDonald's, cu cel putin 20% anual.
Exista si romani constienti de aportul nutritiv si sanatos al produselor bio, cel putin asa se traduce din rezultatele mai mult decat optimiste ale magazinului Leacul. “Daca in categoria romanilor ii introducem pe cei "informati", putem spune ca receptivitatea este una maxima. Si aici ma refer la persoanele care cunosteau produsele de pe pietele externe. De asemenea, receptivi sunt si cei care vad aceste produse ca pe un "trend" sau cei care au introdus in alimentatia lor obisnuita o pondere de 5-10% alimente bio”, a declarat, pentru Wall-Street, Ionut Teglas, director general Leacul, magazin detinut de oamenii de afaceri Dan si Dana Raileanu, proprietari ai Radix, distribuitor de produse naturiste in Romania.
Lunar, peste 300 de clienti experimenteaza in jur produsele bio din Leacul, reprezentand ceaiuri, cafea, sucuri naturale de legume si fructe etc, dar si produse cosmetice sau de curatenie. Acestea sunt importate in proportie de 80% din Austria, Ungaria, Franta, Germania, restul fiind productie autohtona. Bineinteles, si preturile practicate sunt mai mari decat ale produselor similare din comert.