În primul semestru al acestui an românii au cheltuit circa 260 de milioane de lei (aproximativ 70 de milioane de euro) pentru achiziţionarea de laptopuri. Vânzările totale pentru această perioadă sunt estimate la circa 120.000 de unităţi în acest interval de timp, conform Flamingo International.
“Pe segmentul PC-urilor s-a menţinut, şi în această perioadă, trendul dezvoltat încă de anul trecut, caracterizat printr-un ritm al vânzărilor mai mare înregistrat de notebook-uri faţă de desktopuri. Vânzările de notebookuri au cunoscut în această perioadă un avans valoric de aproximativ 35% comparativ cu sistemele desktop”, a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
Creşterea pieţei de profil a fost susţinută mai ales de ieftinirile în lanţ ale produselor, dar şi de diversificarea gamei de produse. Astfel, preţul unui laptop porneşte şi de la 1.200 de lei pe unele situri de vânzări online, preţ care poate ajunge la câteva mii de euro pentru un model rezistent la şocuri, cu ecranul mult mai mare sau cu unitate optică de tip Blu-ray. De exemplu, preţul de pornire pentru un calculator portabil cu Blu-ray este de circa 2.500 de euro.
Un alt segment care se dezvoltă din ce în ce mai rapid este şi cel al ultraportabilelor. Printre cele mai cunoscute modele se numără ASUS eeePC 701, şi modelul 901 care urmează să fie adus în curând şi în România şi MSI Wind. Avantajul lor principal este preţul, un ASUS eeePC 701, de exemplu, putând fi cumpărat şi la puţin peste 800 de lei. (V.R.)
În primul semestru al acestui an românii au cheltuit circa 260 de milioane de lei (aproximativ 70 de milioane de euro) pentru achiziţionarea de laptopuri. Vânzările totale pentru această perioadă sunt estimate la circa 120.000 de unităţi în acest interval de timp, conform Flamingo International.
“Pe segmentul PC-urilor s-a menţinut, şi în această perioadă, trendul dezv