Utilizatorii de Internet din Franta au dat, pe parcursul celui de-al doilea trimestru din an, un miliard de euro pe cumparaturile efectuate in mediul online, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers si Asociatia de comert franceza (ACSEL), citat de eMarketer.
Spre comparatie, in aceeasi perioada a anului trecut, internautii francezi au cheltuit 840 de milioane de euro pe cumparaturi, iar in trimestrul anterior e-commerce-ul francez a totalizat vanzari de 960 de milioane de euro.
De asemenea, vanzarile in retailul online din Franta ar putea ajunge la 20,9 miliarde de euro in acest an, dupa cum arata estimarile unei federatii franceze de vanzari la distanta (FEVAD). Prognosticurile grupului francez includ si servicii de turism online, dar si achizitii de servicii B2B (business-to-business).
Asociatia frantuzeasca prevede pentru urmatorii ani o crestere constanta a e-commerce-ului, cercetatorii asteptandu-se, in 2010, la vanzari de pana la 31,4 miliarde de euro.
Comparativ, in 2007, retailul online din Franta a atins 16,1 miliarde de euro, cunoscand o crestere de 35% si va afisa, in anul urmator, 26,2 miliarde de euro, inregistrand o marire de doar 25%.
Datorita cifrei in crestere a cumparatorilor online, dar si a sumelor din ce in ce mai mari cheltuite pe achiztii in spatiul interactiv, e-commerce-ul nu pare sa sufere de pe urma crizei economice, astfel incat, in Marea Britanie, piata de e-retail a crescut cu 35 de puncte procentuale intre 2006 si 2007, conform MarketWatch.
Produsele electronice si hrana au dominat piata online, reprezentand jumatate din vanzarile efectuate in mediul online, si vor ramane, in termeni valorici, cele mai mari sectoare online pana in 2012.
Cumparaturile efectuate in spatiul online au atins un maxim al tuturor timpurilor in primul semestru din 2008, britanicii efectuand 20% din cumpar