SCRIITORUL DE LA PAGINA 3
Daca intri adinc in niste adevaruri, pe care toata lumea le socoteste dureroase, ajungi la adevarurile cu adevarat dureroase, dar pe care nu le scormoneste nimeni. In cartea dedicata unui artist esuat, la 40 de ani, intr-un fund de provincie, autorul incrimineaza drastic provincia pentru lipsa de intelegere pe care i-a aratat-o artistului. Cartea, scrisa de un provincial, la fel de suparat pe provincie ca subiectul sau, pare la prima citire a se sustine dintr-un adevar: provincia inabusa talentele, ambitiile, sentimentele puternice.
SCRIITORUL DE LA PAGINA 3
Dacă intri adînc în nişte adevăruri, pe care toată lumea le socoteşte dureroase, ajungi la adevărurile cu adevărat dureroase, dar pe care nu le scormoneşte nimeni. În cartea dedicată unui artist eşuat, la 40 de ani, într-un fund de provincie, autorul incriminează drastic provincia pentru lipsa de înţelegere pe care i-a arătat-o artistului. Cartea, scrisă de un provincial, la fel de supărat pe provincie ca subiectul său, pare la prima citire a se susţine dintr-un adevăr: provincia înăbuşă talentele, ambiţiile, sentimentele puternice.
Dacă însă scuturi din cap, după ce termini volumul, ca atunci cînd simţi c-ai ameţit şi vrei să-ţi limpezeşti gîndurile, se ivesc două întrebări. De fapt una singură, care îi priveşte în mod egal pe cei doi supăraţi, artistul şi autorul biografiei: de ce or fi rămas ei în provincie dacă şi-au dat seama că se ratează?
Dincolo de lamentaţii şi de tradiţionalele învinuiri, pe care autorii unor monografii despre năpăstuiţii de seamă ai sorţii le inventariază conştiincios, găsim cîteva explicaţii banale. Cea dintîi e că artistul a stat cîţiva ani în Bucureşti şi nu i-a mers nimic. Neavînd unde locui şi din ce trăi, s-a întors de unde a plecat, la casa părintească dintr-un fund de provincie. Avînd de-acum un