Problemele economiilor şi ale consumatorilor din Europa determină corporaţiile să-şi regândească strategiile Companiile din toată Europa au început să concedieze oameni, să-şi
Problemele economiilor şi ale consumatorilor din Europa determină corporaţiile să-şi regândească strategiile
Companiile din toată Europa au început să concedieze oameni, să-şi reducă producţia şi să se pregătească pentru încetinirea economiei de la finele acestui an.
Astfel de măsuri defensive pot fi observate în tot felul de industrii, de la cea auto până la transportul aerian, de la firme de audit şi până la bănci.
Directorul executiv al producătorului european de ambalaje Smurfit Kappa, Gary McGann, spune că grupul său a cumpărat recent un program de reducere a costurilor. "Se poate spune că acestea sunt cele mai grele vremuri prin care am trecut vreodată.
Cred că ne îndreptăm spre o recesiune şi aceasta va fi mai dură decât îşi imaginează mulţi", spune McGann, citat de "Financial Times". Şeful companiei irlandeze estimează că în industria sa va urma un val de falimente şi consolidări.
Industria auto frânează puternic
Producătorii europeni de maşini, afectaţi de scăderea vânzărilor, îşi reduc producţia şi desfiinţează ture în propriile fabrici, încercând să-şi diminueze costurile. Grupul italian Fiat, de pildă, a anunţat deja că-şi va închide la toamnă, timp de trei săptămâni, patru din cele şase uzine din Italia. Şi asta după ce vânzările de maşini au scăzut în luna iunie pe piaţa italiană cu 19,5%.
La BMW, cel mai mare producător de maşini de lux din lume, directorul executiv Norbert Reithofer plănuieşte să reducă producţia cu peste 20.000 de vehicule, să mărească preţurile şi să redirecţioneze autoturismele produse pentru SUA către alte pieţe, scrie Bloomberg. Situaţia nu este mai încurajatoare nici pentru Mercedes, Peugeot Citroen sa