Reorientarea are la bază creşterea apetitului românilor pentru calitate Mulţi jucători de pe piaţa termopanelor au ales în timp soluţia exporturilor către state occidentale precum
Reorientarea are la bază creşterea apetitului românilor pentru calitate
Mulţi jucători de pe piaţa termopanelor au ales în timp soluţia exporturilor către state occidentale precum Belgia, Franţa, sau Germania. Acum, ei se gândesc să reorienteze producţia către piaţa românească. O piaţă matură, care are consumatori tot mai exigenţi.
Termopanul reprezintă o piaţă de circa un miliard de euro. Din firmele din România, circa 6.000 au înregistrată şi această activitate la registrul Comerţului. Numai circa 1.500 companii îşi concentrează însă activitatea zilnică în acest domeniu.
Vorbim de o piaţă fărâmiţată, care a avut parte de peste cinci ani cu creşteri de circa 30%. Firma timişoreană Lipoplast a hotărât conjunctural să se concentreze pe exporturi. După o colaborare pe volume mici cu o firmă belgiană, timişorenii i-au preluat pe aceştia. Şi-au consolidat puncte de lucru în zonă, iar circa 70% din producţie mergea spre ţări ca Franţa, Luxemburg şi Belgia.
În Occident, principalul obstacol a fost reprezentat de prejudecăţile faţă de antrepenorii din ţările est-europene. Acestea i-au determinat pe români să pună accent pe calitate. Preţul a constituit însă principala armă de penetrare a noilor pieţe.
"De anul acesta vrem să ne orientăm spre piaţa internă, să reducem exporturile la doar 50%, având în vedere creşterile de aici. Pe extern am fost nevoiţi să investim în calitate, lucru care ne va ajuta pe piaţa internă", crede Călin Crisciu, director Lipoplast.
Un alt exportator de pe această piaţă este compania LPC, producător de ferestre din lemn stratificat de molid. Produsele de tâmplărie pe bază de lemn au o pondere mică în piaţa internă, încă atra