» Traficul de marfuri prin portul Constanta a inregistrat cresteri la aproape toate categoriile.
» Numarul de containere care ajung in zona continua sa fie din ce in ce mai mare.
Ambitia portului Constanta de a deveni un port de tranzit pentru intreaga regiune a Marii Negre s-a indeplinit. Cifrele arata clar ca traficul de containere a inregistrat cresteri de la an la an, astfel ca portul Constanta a ajuns cel mai important hub din regiune. Potrivit datelor furnizate de Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, in primele sase luni ale acestui an traficul containerizat a cumulat o cantitate de 6.009.368 tone, spre deosebire de perioada similara a anului trecut, cand cifra a atins 5.739.743 tone. In primul semestru din 2008, containerele pline au reprezentat 448.176 TEU-uri, iar cele goale 208.181 TEU-uri.
In luna iulie, statisticile APMC arata ca a fost tranzitata o cantitate de 848.499 tone. In ceea ce priveste traficul total prin portul Constanta, in primele sase luni ale acestui an se situeaza la valoarea de 29.838.743 de tone, cu peste doua milioane de tone mai mult fata de primul semestru din anul 2007, cand s-a inregistrat cifra de 27.460.215 tone. Cea mai mare pondere in traficul total au avut-o marfurile vrac solid (13.827.267 tone in semestru I 2008, fata de 12.440.651 tone in semestru I 2007), urmate de categoria vrac lichid (7.067.369 tone, fata de 5.911.011 tone).
Avantaje geo-strategice
Numarul mare de containere care tranziteaza portul Constanta confirma faptul ca acesta a ajuns principalul hub din regiune. Avantajul sau este ca marfurile care ajung aici pot fi transportate apoi, pe Canalul Dunare-Marea Neagra si pe Dunare, pana in Marea Nordului. De asemenea, marfurile din Europa Centrala si de Vest pot ajunge, relativ repede, foarte ieftin si intr-o modalitate extrem de putin polua