Tata Motors, grupul ce va produce cea mai ieftina masina din lume ar putea inregistra pierderi insemnate din pricina modelului Nano, pe masura ce costurile cu materiile prime cresc iar pretul anuntat (100.000 rupii) pentru dotarea standard ramane constant, au declarat o serie de analisti din industria de profil. Mai mult, Ran Tata, presedintele companiei a admis ca se confrunta cu o dilema. "Daca vom transmite costurile suplimentare catre clienti, va fi afectata cererea. Daca nu, marja profitulu
Tata Motors, grupul ce va produce cea mai ieftina masina din lume ar putea inregistra pierderi insemnate din pricina modelului Nano, pe masura ce costurile cu materiile prime cresc iar pretul anuntat (100.000 rupii) pentru dotarea standard ramane constant, au declarat o serie de analisti din industria de profil. Mai mult, Ran Tata, presedintele companiei a admis ca se confrunta cu o dilema. "Daca vom transmite costurile suplimentare catre clienti, va fi afectata cererea. Daca nu, marja profitului va fi afectata", le-a spus Ran Tata investitorilor.
Lansarea pe piata a modelului Nano este planificata sa aiba loc in aceasta toamna, insa eset extrem de vulnerabil la miscarile de pe piata materiilor prime. Taoa a inceput dezvoltarea modelului Nano in anul 2003, iar de atunci costurile cu materiile prime au crescut de la circa 13% la aproximativ 23% din pretul unei unitati inainte de calculul taxelor. Pe de alta parte, costul materiilor prime ajunge la numai 7% din pretul unei masini medii pe piata din SUA.
"Nu vad cum pretul de 100.000 rupii poate fi mentinut mai mult de trei luni, timp in care Tata abia va avea ragazul sa afirme ca a pastrat pretul promis, urmand ca mai apoi sa apara si una sau chiar mai multe majorari", a spus Ian Fletcher, jurnalist la Global Insight.
Acest pret a fost fixat de catre companie pentru a atrage clasa de