Cramele Recas, unul dintre principalii producatori de vin, are in derulare un proces de restructurare a portofoliului de produse, ceea ce uniformizeaza vanzarile la nivelul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), dar rezolva si problemele rupturilor de stoc.
"Aveam foarte multe produse din game diferite, cu etichete diferite care intr-o proportie de 80% aveau aceeasi adresabilitate. Prima data am constientizat acest lucru pe segmentul vinurilor premium. Ne-am dat seama ca avem 17 etichete, ceea ce era un foarte mare dezavantaj pentru ca in unele restaurante din Bucuresti aveam o parte din etichete, in altele o alta parte. Practic, nu era un efort concentrat, astel incat consumatorul sa se intalneasca cu acelasi produs in toate punctele de vanzare cu acelasi nivel de servicii", a spus Rares Marinescu, director general al Cramele Recas Group.
Astfel, pe segmentul premium portofoliul a fost redus de la 17 produse la 6 in prezent, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie lansat un al saptelea. Reducerea numarului de produse, spune Marinescu, rezolva si problema rupturilor de stoc caracteristica jucatorilor din industrie cu un portofoliu mare.
"In momentul in care faci vinuri doar din plantatia ta si nu folosesti alte mijloace exista problema unor rupturi de stoc pe care nu o poti rezolva pentru ca nu ai materia prima necesara. Iar riscul este cu atat mai mare cu cat productia este rupta in 17 coduri. In cazul reducerii portofoliului, stocurile sunt mai mari, deci ai continuitate mai buna", spune Marinescu.
Anul acesta, vanzarile Recas in HoReCa sunt estimate la circa 40% din volumul total, in timp ce inainte de 2005 acestea erau sub 5%. Si pe celelalte segmente de pret Recas si-a revizuit portofoliul, existand si produse care au fost inlocuite. Marea majoritate a schimbarilor au fost deja facute, urmand ca in urmatorii doi ani sa mai fie facute